Spis treści
Prezentacje multimedialne to narzędzie wykorzystywane niemal w każdym biznesie. Plan promocji produktu, raportowanie danych czy przedstawienie planu na najbliższy kwartał najłatwiej przedstawić na kolorowych, czytelnych slajdach. Prezentacje dla firm rządzą się swoimi prawami, ale wbrew pozorom, pomimo wielu sztywnych wytycznych, da się wykonać je w taki sposób, żeby nie zanudzić słuchaczy. Jak zrobić prezentację firmową tak, żeby nasi odbiorcy nie zaczęli z nudów sięgać po telefon lub rozmyślać o obiedzie?
PREZENTACJE DLA FIRM – PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI
Prezentacje dla firm to najlepszy sposób na graficzne uzupełnienie wypowiedzi mówcy. Dobra prezentacja może wspomóc wystąpienie i zachęcić odbiorców do uważnego słuchania. Aby spełniła swoje zadanie, musi zostać przygotowana w konkretny sposób. Przedstawiamy kilka prostych wskazówek, jak zrobić prezentację firmową – prosto od profesjonalnych grafików z Re-Prezentacja!
SLAJD TYTUŁOWY I PRZEJRZYSTY SPIS TREŚCI
Na uwagę Twojego odbiorcy musisz zasłużyć. Najlepiej zacząć zabiegać o nią już od pierwszych slajdów prezentacji. Zacznij od czytelnego slajdu startowego z tytułem wystąpienia i nazwiskiem, a potem zaprezentuj słuchaczom przejrzysty spis treści, które będziesz poruszać. Dobra organizacja przemówienia i pokazanie słuchającym, czego mogą się spodziewać, pomoże utrzymać ich skupienie.
MAŁA ILOŚĆ TEKSTU NA SLAJDACH
Jednym z głównych grzechów początkujących mówców jest czytanie tekstu prosto z projektora. Nie ma lepszego sposobu na znudzenie odbiorców niż odczytywanie całych akapitów tekstu ze slajdów. Najlepiej maksymalnie ogranicz ilość znaków na slajdzie – potraktuj go jako bazę, która pomaga słuchaczom orientować się w przebiegu przemówienia. Postaw na krótkie hasła zamiast pełnych, rozbudowanych zdań. Prezentacja ma być jedynie dodatkiem do tego, co masz do powiedzenia.
CZYTELNY SZABLON I ODPOWIEDNIE PROPORCJE PREZENTACJI
Tworząc prezentację dla firmy unikaj wszystkich zbędnych elementów, które będą odciągać uwagę słuchaczy od Twoich słów. W tym celu zadbaj o aspekty techniczne prezentacji. Stwórz ją w proporcjach 16:9 i wyświetlaj obrazy na pełnym ekranie. Nawet najbardziej skupiony słuchacz w pewnym momencie zacznie z ciekawości przeglądać otwarte na pasku zadań programy, jeżeli dasz mu taką możliwość. Wystrzegaj się animowanych przejść, efektów specjalnych i zdobień. Zastosuj jednakowe czcionki i czytelny, schludny i nowoczesny szablon, najlepiej szablon firmowy z logotypem i stopką z danymi firmy – prezentacja biznesowa musi być zgodna z identyfikacją wizualną firmy. Podstawowe szablony PowerPoint nie będą tutaj dobrym wyborem. Możesz skorzystać z gotowych szablonów, przygotowanych przez profesjonalistów.
SPOSÓB MÓWIENIA DOPASOWANY DO SŁUCHACZA
Jeszcze przed przygotowaniem slajdów zastanów się, do kogo będziesz mówić. Czego oczekują od Ciebie słuchacze i co możesz zrobić, żeby utrzymać ich uwagę? Jeżeli możesz pozwolić sobie na wtrącenie kilku żartów, zrób to! Pomogą rozluźnić atmosferę i zyskać sympatię odbiorców. Spięci, zestresowani mówcy mają tendencję do błyskawicznego wyrzucania z siebie słów. Mów wyraźnie i głośno, a przede wszystkim w odpowiednim tempie.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak tworzyć dobre prezentacje? Przeczytaj nasz ostatni wpis o profesjonalnych prezentacjach biznesowych!