Powrót do listy artykułów

Największe błędy w projektowaniu logo dla firmy

Bez względu na to, czy masz mały sklep internetowy czy zaczynasz prowadzić bloga czy zarządzasz wielką korporacją Twoja firma potrzebuje dobrego logo. Dobrze zaprojektowane logo to znak rozpoznawczy, który wyróżnia Cię spośród konkurencji. Logo to element identyfikacji wizualnej, którego nie może zabraknąć i który musi wyglądać profesjonalnie.

Zarówno osoby, które dopiero zakładają firmę, jak i właściciele dobrze prosperujących biznesów potrzebują tego elementu identyfikacji wizualnej marki. Jednak przy projektowaniu logo dla firmy można wpaść w kilka pułapek i popełnić wiele błędów. Czego unikać podczas projektowania logo? Jakie najczęstsze błędy popełniają właściciele biznesów, którzy chcą stworzyć logo wspierające wizerunek marki?

Dlaczego Twój biznes potrzebuje dobrego logo?

Zacznijmy od wyjaśnienia, co to jest logo. To jeden z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej i najlepsza wizytówka Twojej firmy. To znak graficzny, który stanowi symbol firmy lub marki. Z czego składa się logo? Najważniejsze elementy logo to sygnet (główny element graficzny), logotyp (część tekstowa logo, zwykle nazwa firmy) i tagline (swego rodzaju slogan reklamowy).

Logo to podstawowy znak rozpoznawczy, jakim Twoja firma przyciąga uwagę klienta. Dlatego wielu największych graczy na rynku bez względu na dziedzinę poświęca tak dużo czasu i pracy grafika, aby stworzyć dobre logo.

3 najczęściej popełniane błędy podczas projektowania logo

Graficzne projektowanie logo często bywa odkładane w czasie lub przygotowywane zbyt amatorsko. Wielu przedsiębiorców zupełnie bagatelizuje rolę projektu logo od dobrego grafika w tworzeniu identyfikacji wizualnej firmy, projektu czy eventu.

Samodzielne projektowanie logo

To, co uważamy często za proste połączenie kolorów i kształtów, jest tak naprawdę efektem wielu godzin pracy, analizowania trendów i dopasowania szczegółów. Mimo tego wielu przedsiębiorców decyduje się na stworzenie logo online za darmo w prostym kreatorze graficznym. To jeden z najczęściej popełnianych błędów przez początkujących właścicieli biznesów, którzy w natłoku innych wydatków chcą oszczędzić na projektowaniu logo.

W ten sposób powstają logo zaprojektowane z darmowym generatorze internetowym, przez znajomych lub początkujących grafików-amatorów. Chcesz uniknąć tych błędów? Skontaktuj się z nami – profesjonalni graficy zaprojektują dla Ciebie projekty, które po prostu się sprawdzą.

Przerost formy nad treścią i podążanie za trendami

Odpowiednio zaimplementowane trendy i najnowsze pomysły z branży mogą być strzałem w dziesiątkę. Niestety w przypadku trendów często czytelność i ponadczasowość logo odchodzą w zapomnienie. Aby uniknąć konieczności rebrandingu za parę lat, warto postawić na proste, ponadczasowe formy i projekty. Jasny przekaz prędzej zostanie w pamięci klienta.

Naprawdę dobry projekt logo wygląda znosi każdą próbę czasu i jest odporny na przemijające trendy. Dzięki temu kiedyś, kiedy nastanie czas na nową kolorystykę, nowy layout strony internetowej i inne elementy, logo zostanie i będzie wyglądać tak samo dobrze. Warto więc rozsądnie stosować trendy.

Kopiowanie i zakup gotowych rozwiązań

W przypadku grafiki, która tworzy tak ważny znak rozpoznawczy firmy, jak logo, nie ma miejsca na kopiowanie. Warto zainspirować się rozwiązaniami ze strony konkurencji czy największych, światowych marek. Ostatecznie jednak grafiki muszą być oryginalne. Nie chodzi tu wyłącznie o kwestie prawne, ale też o projekt logo, które przyciąga wzrok klientów i wyróżnia się na tle tysięcy innych.

Logo jest symbolem Twojej marki, musi być łatwe do zapamiętania i proste w odróżnieniu od reszty. Zakup gotowych znaków też jest obarczony ryzykiem, że wiele konkurencyjnych firm będzie miało niemal identyczny projekt logo. Gotowe logo z banków zdjęć nie wygląda zbyt oryginalnie.

Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu logo dla firmy?

Znasz już kilka najczęstszych błędów przy przygotowaniu logotypu i wiesz, czego unikać. Jakie praktyki są w takim razie wskazane? Na co warto zwrócić uwagę w procesie przygotowania logo?

  • zapamiętywalność i oryginalność – znak powinien być ciekawy i przykuwać oko
  • związek z profilem działalności firmy – spójność jest ważna w każdym projekcie
  • czytelność i jakość – postaw na środowisko grafiki wektorowej, aby bez problemu wykorzystywać logo firmy na każdej powierzchni

Jeżeli chcesz zadbać o każdy aspekt identyfikacji wizualnej Twojej marki, skontaktuj się z nami. Grafik Re-Prezentacja przygotuje dla Ciebie kompleksowy projekt – sprawdź nas już dziś!