Spis treści
Webinary szturmem podbijają sferę edukacyjną, ale stają się też nieodłączną częścią marketingu firm, komunikacji wewnątrz firmy i nie tylko. Prezentacje online podbiły świat internetu w czasach pracy zdalnej i stały się głównym narzędziem pracy w szkołach, ośrodkach szkoleniowych i dla marketingowców.
Dla wielu branż webinar jest teraz jedną z najchętniej wybieranych form komunikacji. Branża szkoleniowa i marketingowa postawiła na webinary jako formę prowadzenia biznesu i promowania nowych rozwiązań i produktów. Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z webinarami albo chcesz wiedzieć, jak dobrze zrobić prezentację na webinar, czytaj dalej!
WEBINAR – CO TO JEST?
Webinar to jedno z najchętniej wybieranych narzędzi szkoleniowych do dzielenia się wiedzą w sieci. Czym jest webinar? To swego rodzaju szkolenia online, interaktywna transmisja z prezentacją prowadzoną w czasie rzeczywistym. Gromadzi konkretną grupę odbiorców, uczestników, którzy chcą zdobyć wiedzę na konkretny temat.
CZYM RÓŻNI SIĘ OD ZWYKŁEGO WIDEO LUB TRANSMISJI ONLINE?
Po pierwsze, aspektem, jakim jest interaktywność. Prezentacja i treści są przeznaczone dla uczestników, ale uczestnicy w każdym momencie mogą zadawać pytania i uzyskiwać na nie odpowiedzi, komentować i prosić o dodatkowe wyjaśnienie. Po drugie, prezentacja do Twojego webinaru dotyczy konkretnej dziedziny, bardzo specyficznej porcji informacji na dany temat. To często internetowy odpowiednik tradycyjnego wykładu.
Po trzecie, tego rodzaju szkolenie online jest przeznaczone dla ściśle określonej grupy odbiorców, często nawet kilkuset osób, ale bardzo często wiąże się z zapisami i opłatą. I po czwarte, ostatnie, jest prowadzone za pomocą oprogramowania do wideokonferencji, choć nie tylko. Przydatne będzie każde narzędzie, które umożliwia udostępnienie ekranu z dokumentami, wideotransmisją i komentowanie.
DLACZEGO WARTO ROBIĆ WEBINARY?
Wiesz już, czym są webinary. Ale na czym polega ich ogromna popularność?
Jakie korzyści i zalety przynosi organizowanie webinarów?
-
- budujesz wizerunek eksperta w danej dziedzinie i świadomość marki
- możesz przeprowadzić je z zacisza własnego domu – potrzebujesz tylko komputera, internetu i dobrego pomysłu
- uczestnicy mogą stać się Twoimi klientami – to najlepszy sposób na zdobycie leadów i klientów, którzy ufają Twojej wiedzy i produktom
- możesz lepiej zdalnie szkolić kilku nowych pracowników
- promujesz swój produkt w autentyczny, wzbudzający zaufanie klientów sposób
- możesz zapisać webinary na później i wykorzystać je ponownie lub udostępnić materiały i slajdy odbiorcom
To oczywiście nie wszystkie zalety webinarów. Z ich pomocą nie tylko możesz przekazywać uczestnikom informacje i wiedzę, ale też krok po kroku budować swój autorytet – na przykład zapraszając do udziału ekspertów w różnych dziedzinach. Jeśli promujesz nowe produkty lub usługi, uczestnicy od razu zadają na ich temat pytania i uzyskują odpowiedz. Dzięki temu już na starcie budujesz zaufanie do produktu. A jak ma się do tego przygotowanie projektu prezentacji?
JAK STWORZYĆ PREZENTACJĘ DO WEBINARU?
Prezentacja na webinar to zdecydowanie coś więcej niż pokaz slajdów. Podczas takiego wydarzenia masz ściśle określony czas – warto go wykorzystać, żeby przyciągnąć uwagę odbiorców i zainteresować ich tym, co masz do powiedzenia. Dzięki temu możesz zyskać wiernych odbiorców.
DOBRA PREZENTACJA TO PODSTAWA
Od czego zacząć tworzenie prezentacji? Jeżeli chcesz przekonać odbiorców do prezentowanych treści, wykorzystaj moc prezentacji multimedialnych. Tekst, odpowiednia ilość elementów graficznych, wartościowe treści – warto zadbać o każdy slajd i dokładnie przemyśleć, co na nim umieścisz. Jeżeli chcesz stworzyć dobrą prezentację, ale nie wiesz, jak to zrobić, możesz powierzyć to zadanie profesjonalistom z Re-Prezentacja.
WYBIERZ, CO CHCESZ PRZEKAZAĆ W PREZENTACJI
Czas podczas prowadzenia webinaru zwykle jest mocno ograniczony. Ważne będzie więc przygotowanie slajdów i informacji w możliwie zwięzły sposób. Na slajdach nie umieszczaj dużej ilości treści – wystarczy sama esencja. Uczestnicy nie lubią slajdów pełnych tekstu, a czasu zawsze jest mniej niż może się wydawać. Nie przekazuj zbyt wielu informacji naraz.
ZADBAJ O ASPEKT WIZUALNY WEBINARU
Aby tworzyć wideo prezentacje internetowe, które zainteresują odbiorców, trzeba zatroszczyć się o aspekt wizualny i elementy graficzne. Dobrą, profesjonalną prezentację cechuje przejrzystość slajdów i wykorzystanie estetycznych, czytelnych szablonów. Na pewno widziałeś kiedyś prezentację zapełnioną od początku do końca tekstem w różnych czcionkach. To najprostszy sposób na zepsucie odbioru uczestnikom Twoich webinarów. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, przeczytaj nasz wpis o fontach do prezentacji. Możesz też dodać ikony, ilustracje lub zdjęcia, zastosować diagramy – obraz przyciąga uwagę.
PAMIĘTAJ O SPÓJNOŚCI
Spójność dotyczy zarówno konstrukcji prezentacji, jak i jej wyglądu. Na początek zadbaj o agendę spotkania – poświęć kilka slajdów na najważniejsze informacje o prezentacji, jej temat i planowany przebieg. Dla lepszej jakości webinaru pamiętaj też o spójności graficznej – zastosuj jednolite kolory, czcionki i elementy graficzne prezentacji. Dzięki temu Twój webinar i prezentacja jeszcze lepiej spełnią swoje funkcje.
Chcesz zdobyć jeszcze więcej wiedzy o tworzeniu webinarów i prezentacji? Sprawdź nasze szkolenia z prezentacji!