Prezentacja sprzedażowa od A do Z: poradnik

prezentacja sprzedażowa - banner sale

Każda kolejna prezentacja sprzedażowa podczas spotkań handlowych zarówno dla handlowca, jak i potencjalnego Klienta nie jest łatwa. Jedna strona zachwala dany produkt lub usługę, aby w możliwie szybki i łatwy zamknąć transakcję, a druga szuka wymówek, aby nie dokonać nietrafionego zakupu pod wpływem chwili i emocji. Coś, co łączy obie strony, to chęć uzyskania jak najlepszej ceny. Najlepszej dla samych siebie, oczywiście.

Jak stworzyć prezentację sprzedażową, która w przyszłości będzie wsparciem dla Ciebie i Twoich Pracowników? Taką, która naprawdę pomaga “zamykać” sprzedaże?

Najważniejsze zasady tworzenia prezentacji sprzedażowej

Poznaj 9 kluczowych tipów od specjalistów, którzy od kilkunastu lat tworzą prezentacje biznesowe dla polskich i międzynarodowych biznesów: start-upów, małych i średnich firm, a nawet dużych korporacji.

 

prezentacja sprzedażowa - banner sale

Cel Twojej prezentacji sprzedażowej

Pierwszy punkt, o którym nie możesz zapomnieć, tworząc prezentacje sprzedażowe, to ustalenie celu pokazu slajdów. Zanim jeszcze zaczniesz tworzyć pierwsze treści. Dlaczego chcesz stworzyć tę prezentację? Jakich efektów oczekujesz? Jakie masz cele sprzedażowe do zrealizowania i w których punktach styku odbiorców z marką zagości Twoja prezentacja? Z jaką najważniejszą myślą na koniec ma zostać Twój Klient?

Storytelling, a nawet scrollytelling

Dobra historia sprzedaje i zachęca do działania. Sprzedawcy, którzy umieją to wykorzystać, osiągają spektakularne wyniki podczas spotkań sprzedażowych. Opowiadanie historii, a także odpowiednie rozmieszczenie jej na slajdach, tak aby Twój widz wrócił do prezentacji po zakończeniu spotkania i scrollował od pierwszego do ostatniego slajdu – to doskonały sposób na sprzedażowy sukces.

 

Dokładny wizualny opis Twojego produktu lub usługi

Prezentacja na spotkanie z Klientem powinna zawierać jak najwięcej “konkretów”, dotyczących wyróżników Twojej oferty, podanych w przystępnej, graficznej formie. Jak najmniej tekstu, a jak najwięcej kreatywności i prostego przekazu. Nie wystarczy jedynie przeklikać “kopiuj-wklej” i treści z waszych wewnętrznych materiałów firmowych umieścić na slajdach.

Problem => rozwiązanie

Dobra prezentacja to nie ta, która skupia się jedynie na właściwościach produktu, a na jego potencjalnych odbiorcach i ich problemach. Przekaz ma być jasny i czytelny: pokaż rozwiązania ich bolączek, daj klientom zestaw narzędzi, niezbędny do ich rozwiązania, a prezentacja będzie tylko wisienką na torcie całej transakcji. Nie mów o produkcie. Opowiadaj o historiach klientów.

Prezentacja sprzedażowa, która wyróżnia Cię na tle konkurencji

Ty już wiesz, że Twoje produkty są najlepsze w branży. Wytłumacz to teraz potencjalnemu Klientowi. Z dobrą prezentacją masz szansę na podkreślenie tego, co wyróżnia Cię na tle dostępnych na rynku alternatyw.

Trudne, skomplikowane dane przedstawione w łatwy sposób

Skomplikowany proces na jednym slajdzie? Ogromne tabele? Długie akapity, pełne tekstu? To nie przejdzie. Twoi odbiorcy liczą na prezentacje Powerpoint, w których znajdą czytelne wykresy, proste infografiki i kluczowe sentencje, podane w prosty sposób.

Social proof w prezentacji sprzedażowej

Jeśli masz już jakieś dowody na skuteczność Twoich rozwiązań, np. case study, umieść odnośniki lub streszczenie tych danych i potwierdzeń w skrócie. Pokaż, że można Ci zaufać i że do tej pory zrobiło to już wielu partnerów.

prezentacja sprzedazowa - komputery wraz z osobami notującymi

Szablon i design prezentacji w Powerpoint ma znaczenie

Prezentacje sprzedażowe trwają od kilkunastu minut do nawet kilku godzin. Warto w taki sposób przygotować slajdy, aby przez cały ten czas spotkania były one miłe dla oka. Ciepła, spójna kolorystyka. Ciemne czcionki na jasnym tle. Dopasowane grafiki i zdjęcia. Unikanie gotowych szablonów i stworzenie własnego, unikatowego szablonu. To wszystko ma znaczenie. Masz do przekazania mnóstwo ważnych treści. Nie pozwól, aby słaby design je przyćmił.

Prezentacja sprzedażowa a wezwanie do działania

Finalnie taki materiał sprzedażowy jak prezentacja ma prowadzić do konkretnej decyzji i działania, podjętego przez Twoich odbiorców. Finałem wystąpienia powinno być wyraziste call to action (wezwanie do działania). To ważne, aby Twój poświęcony czas i budżet na przygotowanie prezentacji zwrócił się z nawiązką. Nowi klienci, większe grono użytkowników Twoich rozwiązań, wyższa sprzedaż, rozwój Twojego biznesu – wszystko to osiągniesz dzięki mocnemu CTA na finał prezentacji.

Jak tworzyć prezentacje sprzedażowe? Podsumowanie

Tworzenie prezentacji sprzedażowych to wbrew pozorom bardzo trudne wyzwanie. Każdy z nas potrafi zrobić “coś” w Microsoft PowerPoint, jednak nie każda prezentacja jest godna uwagi i skutecznie sprzedaje.

Jeśli chcesz, aby Twoje materiały realnie generowały większą sprzedaż, nie zwlekaj i od dziś korzystaj ze wsparcia profesjonalistów. Zespół Re-Prezentacja stworzy dla Ciebie idealną prezentację, która spełni postawione przed nią zadanie – na kolejnych slajdach poprowadzi Twoich potencjalnych klientów od zainteresowania aż po podpisanie zamówienia. Jesteś na to gotowa/y?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Menu
Call Now Button