Profesjonalna prezentacja biznesowa

prezentacja biznesowa, Profesjonalna prezentacja biznesowa

Dziś żadne wystąpienie publiczne w praktyce nie może obyć się bez prezentacji multimedialnej. Żyjemy w epoce digitalu, w której nowe informacje, dane i niezbędną wiedzę najchętniej konsumujemy wzrokiem. Nie bez powodu prezentacja biznesowa w PowerPoint musi pojawić się w tle w trakcie spotkania lub wystąpienia. A przynajmniej jako dodatkowe materiały po konferencji. Jak stworzyć od zera profesjonalną prezentację biznesową? Oto poradnik specjalistów z zespołu Re-Prezentacja, którzy co miesiąc tworzą setki prezentacji dla firm.

Jak przygotować profesjonalną prezentację biznesową?

Przygotowanie prezentacji biznesowej to duże wyzwanie. Szczególnie dla osób, które na co dzień rzadko korzystają z Microsoft PowerPoint lub innych narzędzi do projektowania pokazów slajdów.

Jak zacząć prezentację w PowerPoint? Pierwszy krok to określenie celu prezentacji i całego spotkania. Następnie doprecyzuj odbiorcę i wybierz formę prezentacji. Finalnie dobierz odpowiednie szablony, czcionki, narzędzia, grafiki i treści. Brzmi całkiem łatwo? Cóż… niekoniecznie.

Ludzie patrzący na panoramę miasta po prezentacji biznesowej.

 

Cele prezentacji biznesowej

Przed rozpoczęciem pracy nad prezentacją biznesową określ cel spotkania. Po co właściwie chcesz zrealizować to wystąpienie? Wybierz kluczowy temat lub przekaz, jakimi chcesz “zarazić” swoich odbiorców. To dobry punkt wyjścia, jeśli chodzi o tworzenie prezentacji na spotkania biznesowe.

Dobrą, estetyczną i skuteczną prezentację biznesową możesz wykorzystać m.in. do:

  • zbudowania pozytywnego wizerunku firmy (np. podczas takich okazji jak targi, konferencje, czy spotkania biznesowe w formie offline lub online),
  • raportowania aktualnych wyników firmy i jej działań (np. jako prezentacja na zjazdy firmowe, zjazdy zarządu, spotkanie managerskie, czy szkolenia firmowe),
  • przekonania inwestorów do przekazania dodatkowych środków na Twój projekt,
  • zaprezentowania i sprzedaży Twoich produktów lub usług Twoim potencjalnym Klientom,
  • szkolenia specjalistów, którzy dzięki dobrej prezentacji rozwiną swoje kompetencje.

Takich sytuacji jest znacznie więcej. Jak widzisz, prezentacja biznesowa to narzędzie, które przyda się w Twojej firmie na wielu płaszczyznach i przy różnych okazjach. Niezależnie od tego, czy to mały, rozwijający się start-up, średni, rodzinny biznes, czy duża korporacja, ważne materiały w formie prezentacji PowerPoint to zawsze dobre i praktyczne rozwiązanie na wszelkie spotkania i szkolenia.

Odbiorcy prezentacji biznesowej

Doprecyzowanie persony, czyli obrazy odbiorcy prezentacji multimedialnej pomoże Ci podczas opracowywania grafiki i treści na kolejnych slajdach, a także samego wystąpienia przed publicznością.

Kim jest Twój odbiorca? Ile ma lat? Czym się interesuje? Jak utrzymać jego uwagę? Czy może mieć jakieś pytania, czy raczej oczekuje od Twojej prezentacji wykładu na dany temat? Zdobądź niezbędną wiedzę o swoich widzach, która ułatwi Ci przygotowanie wystąpienia.

Formy prezentacji biznesowej

Planujesz speech w stylu TEDx, interaktywne szkolenie, spotkania podsumowujące, szybkie podsumowanie kwartału, a może warsztaty, które rozwiną kompetencje Twoich pracowników? Każda forma prezentacji biznesowej wymaga innej struktury i treści na kolejnych slajdach. Przemyśl to, zanim powstanie pierwszy slajd Twojej prezentacji.

Szablony prezentacji biznesowych

Kiedy wiesz już, co chcesz przekazać, w jakiej formie i dla kogo organizujesz całe to przedstawienie, nadchodzi idealny moment na wybór szablonu prezentacji. Więcej porad o tym, jak wybrać szablony prezentacji dla firm, znajdziesz w tym wpisie.

Wystąpienia publiczne a prezentacje biznesowe – o czym musimy pamiętać?

Aby skutecznie prowadzić spotkania biznesowe i wystąpienia publiczne, zarówno w sali szkoleniowej, czy online w formie webinaru, niezbędne są treningi teoretyczne, odpowiednia wiedza i lata praktyki. Mowa ciała, prezentacja na scenie, ruch sceniczny, odpowiadanie na żywo na pytania z publiczności (np. od inwestorów). Wystąpienie publiczne to pełen wyzwań moment, w którym praktyka czyni mistrza.

Ten temat jest bardzo szeroki i trudno byłoby opisać go w jednym akapicie na blogu. Z pewnością przygotujemy na ten temat osobny artykuł, ale wcześniej polecamy zapoznać się m.in. z książką pt. “Steve Jobs. Sztuka prezentacji” lub “Szkołą mówców” Lidii Buksak.

P.S. Prowadzimy również szkolenia offline i online dla firm z prezentacji biznesowych. Być może takie warsztaty to dobre rozwiązanie na Wasz najbliższy zjazd firmowy? 🙂

Jak powinna wyglądać prezentacja firmy?

Oto kilka kluczowych zasad na początek, które sprawią, że Twoja prezentacja biznesowa wyróżni się na tle innych:

  1. Prezentacja biznesowa powinna być spójna i konsekwentna. Kolorystyka, tła, czcionki, układ slajdu, grafiki, animacje – wszystko powinno być utrzymane w jednym klimacie i standardzie.
  2. Unikaj niezliczonej ilości barw w prezentacji biznesowej. 2-3 kluczowe kolory (najlepiej związane z brandingiem firmy) idealnie spełnią swoją rolę.
  3. Obserwuj trendy i wykorzystuj je w swoich prezentacjach. Trendy w typografii, “świeże”, aktualne grafiki, popularne memy, wykorzystane w odpowiedni sposób, najchętniej oglądane wystąpienia TEDx, czy powszechnie rozumiane kulturowe sygnały i follow-up’y – to i wiele więcej sprawi, że Twoja prezentacja firmy zachowa się w pamięci odbiorców.
  4. Treści i grafiki na kolejnych slajdach to tło do Twojej wypowiedzi, a nie bank danych i bloki treści. Zachowaj odpowiednie proporcje między formą a merytorycznym “mięsem” na slajdach, które, zaserwowane w zbyt dużej ilości, może przytłoczyć odbiorców. Zadbaj o czytelność i jasną strukturę prezentacji. Usuń długie opisy i zbędne, nie wnoszące żadnej wartości grafiki – “zapychacze”.

Przykłady prezentacji firmowych

Szukasz inspiracji i zastanawiasz się, jak powinna wyglądać idealna prezentacja biznesowa, która naprawdę zainteresuje zgromadzoną publiczność? Sprawdź nasze portfolio – znajdziesz tam gotowe prezentacje multimedialne, które przygotowywaliśmy m.in. dla Pragmasoft, GfK, Westenergie, czy Blue Media. Prezentacja firmy, która działa i realizuje cele wystąpienia? Dokładnie tak ją sobie wyobrażamy!

Szablony i gotowe prezentacje firmowe – gdzie szukać?

Planowana data wystąpienia już za chwilę i gotowa prezentacja biznesowa jest Ci potrzebna “na wczoraj”? A może szukasz szablonu prezentacji firmowej, który wykorzystasz w swojej codziennej pracy? Jeśli tak, jesteś we właściwym miejscu! Zespół Re-Prezentacji chętnie pomoże Ci “dowieźć” wszystko na czas – napisz do nas i opowiedz nam, czego potrzebujesz. Stworzymy dla Ciebie od zera dedykowany, unikatowy szablon prezentacji firmowej lub całą prezentację od A do Z!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wpisać prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Menu
Call Now Button