Powrót do listy artykułów

Profesjonalna prezentacja biznesowa

Dobra prezentacja biznesowa jest nieocenioną pomocą w raportowaniu działań, zdobywaniu nowych kontrahentów czy przy wdrażaniu nowych rozwiązań w firmie. Większość z nas prezentacje multimedialne kojarzy z nudną formą przekazywania najważniejszych informacji. Jednak profesjonalna prezentacja biznesowa łamie popularne schematy – jest zarówno skutecznym wsparciem merytorycznym dla osoby prowadzącej spotkanie, jak i ciekawym materiałem dla uczestników wydarzenia. O czym trzeba pamiętać, przygotowując prezentację biznesową?

Przepis na profesjonalną prezentację biznesową

Tworząc prezentację biznesową, musimy pamiętać o przestrzeganiu wytycznych, dotyczących identyfikacji wizualnej firmy. Określona w księdze znaku kolorystyka, czcionka i sposób przedstawiania loga firmy sprawiają, że każdy slajd tworzy spójną całość. Dzięki temu prezentacja biznesowa wygląda profesjonalnie, a przekazywana w niej treść staje się bardziej wiarygodna. Przed realizacją prezentacji warto więc przygotować gotowy szablon, na bazie którego będą powstawać poszczególne slajdy.

Zanim przystąpimy do projektowania slajdów, powinniśmy zaplanować całą prezentację, odpowiadając sobie na najważniejsze pytania:

  • Przed kim będziemy występować?
  • Jaki jest cel naszego wystąpienia?
  • Jak długo będzie trwać nasze wystąpienie?
  • Czy możemy zaplanować przerwy i jeśli tak, jak długie będą?

Na tej podstawie planujemy długość prezentacji, pamiętając, że publiczne wystąpienia z reguły się przedłużają. Warto więc zaplanować nieco krótszą prezentację i w razie konieczności wydłużyć czas na pytania i odpowiedzi.

Jak powinna wyglądać prezentacja biznesowa?

Chociaż prezentacje znacząco się od siebie różnią – skierowana do innych odbiorców, przedstawiają różną tematykę – istnieją uniwersalne zasady co do tworzenia profesjonalnej prezentacji biznesowej. Jedną z nich jest korzystanie z wytycznych, które znajdziemy w księdze identyfikacji wizualnej firmy. Pamiętajmy również, by treści umieszczone na kolejnych slajdach były przedstawione w jak najciekawszej formie. Pomogą w tym wypunktowania, krótkie zdania i przykłady. Nieodzowne są także infografiki, zdjęcia, wykresy oraz krótkie filmiki, które prowadzącemu spotkanie pomagają zilustrować zagadnienie, a widowni ułatwiają przyswajanie wiedzy.

Wzrokowcy stanowią większą część społeczeństwa, dlatego niebanalne przedstawienie wybranej tematyki zwiększa nasze szanse na sukces. Jeśli raportujemy pracę, nie bójmy się używać liczb, przedstawiając je tak, by na oddziaływać na wyobraźnię. Z kolei chcąc przekonać zarząd do nowego projektu, warto wesprzeć się badaniami i zdaniem autorytetów. Poświęcając więcej czasu na znalezienie najlepszych przykładów, prezentując dokładne wyliczenia i wskaźniki i sięgając do odpowiedniej literatury, zyskamy przychylność uczestników naszego wystąpienia.

Ile czasu tworzy się prezentację biznesową?

Niestety praca nad rzetelną i jednocześnie atrakcyjną w odbiorze prezentacją jest niezwykle czasochłonna, dlatego o pomoc w przygotowaniu prezentacji biznesowej warto poprosić specjalistów. Dzięki temu prelegent może skupić się na warstwie merytorycznej, a także – w razie konieczności – na ćwiczeniu wystąpień publicznych. Wszystkie firmy i freelancerów zapraszamy do kontaktu – wspólnie omówimy cele, jakie możliwe są do osiągnięcia dzięki dobrej prezentacji biznesowej, którą przygotujemy z uwzględnieniem wszystkich wytycznych.