Strategia rozwoju firmy – prezentacja od A do Z

Strategia - obraz gry w szachy.
Strategia - obraz gry w szachy.

Dziś w praktyce żadne spotkanie biznesowe nie może obyć się bez dobrej prezentacji multimedialnej. Szczególnie, jeśli chodzi o tak kluczowe dla firmy kwestie, jak ogłoszenie nowej strategii rozwoju. Jak stworzyć idealną prezentację biznesową w Powerpoint, która realnie pomoże Ci w komunikacji strategii rozwoju firmy? Co musi zawierać taka prezentacja, aby zrealizowała swoje zadanie na 100%? Poznaj porady ekspertów z zespołu Re-Prezentacja.

Strategia rozwoju firmy – prezentacja. Kiedy warto ją wykorzystać?

Zacznijmy od tego, po co właściwie tworzyć taki pokaz slajdów. Prezentacja o strategii rozwoju firmy może się przydać w bardzo wielu sytuacjach w codziennym prowadzeniu biznesu. Dobra prezentacja dla każdego prelegenta jest absolutnym must-have, jeśli chodzi o:

  • spotkania i zjazdy firmowe, np. podsumowujące ostatni rok działania firmy,
  • pitch-decki i prezentacje inwestorskie, w których walczysz o dodatkowe środki dla inwestorów,
  • szkolenia dla pracowników np. menedżerów średniego i wyższego szczebla,
  • zjazdy zarządu lub akcjonariuszy, na których podejmowane są kluczowe dla firmy decyzje.

Co zatem dokładnie powinna zawierać taka prezentacja o strategii i rozwoju firmy?

Biznesowe cele i marketingowe KPI

Punktem kulminacyjnym każdej strategii biznesowej, a także opowiadającej o niej prezentacji, są cele i KPI, które firma ma osiągnąć w kolejnych miesiącach i latach. Dobrze, aby cele umieszczone na slajdach były przedstawione w formie konkretnych liczb i zaplanowane zgodnie z powszechnie stosowaną metodyką S.M.A.R.T. Slajd z celami strategii z pewnością przyciągnie uwagę zgromadzonych słuchaczy – szczególnie tych, którzy będą bezpośrednio odpowiedzialni za ich realizację.

Strategia - obraz gry w szachy.

Analizy marketingowe w prezentacji – konkurencja, BMC, SWOT i persony

Dobra prezentacja biznesowa powinna zawierać dużo wykresów i dokładnych danych, przedstawionych w jasnej i czytelnej formie. A takie treści jak analiza konkurencji, macierz BMC, diagram z analizą SWOT lub karta persony idealnego klienta idealnie pasują do prezentacji o strategii rozwoju firmy. Zarówno merytorycznie, jak i w zakresie projektowania slajdów.

Business Review w prezentacji a strategia rozwoju firmy

Żeby ustalić, dokąd chcecie zmierzać jako organizacja, warto przeanalizować dotychczasowe błędy i sukcesy, a także zdefiniować punkt wyjścia. Prezentacja o strategii rozwoju firmy powinna zawierać również Business Review, czyli podsumowanie ostatniego roku działalności przedsiębiorstwa.

Lejki sprzedażowe i marketingowe w prezentacji

Na etapie projektowania strategii warto ustalić, w jaki sposób Twój zespół osiągnie konkretne i zdefiniowane cele sprzedażowe. Które narzędzia i kanały komunikacji wykorzystać? Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Jakie działania marketingowe będą niezbędne i ilu punktów styku doświadczy klient przed wysłaniem formularza lub zakupem?

To wszystko można opisać krok po kroku w formie lejków sprzedażowych, które bardzo łatwo można przedstawić graficznie na jednym ze slajdów w prezentacji o strategii rozwoju firmy.

Prezentacja zespołu projektowego

Wiesz już, co chcesz osiągnąć. Jeden z kolejnych slajdów mógłby przedstawiać, kto będzie realizować te założenia. Prezentacja zespołu projektowego pomoże potencjalnych inwestorom zaufać Twojemu projektowi lub docenić i podkreślić rolę wyróżnionych pracowników np. na zjeździe firmowym.

Roadmapa – prezentacja zaplanowanych strategicznych działań firmy

Roadmapa w formie graficznej na jednym ze slajdów pokaże całą drogę – od dziś aż po finał realizacji strategii rozwoju firmy. Dzięki temu każdy inwestor, pracownik lub akcjonariusz będzie wiedzieć, że wszystko jest przemyślane, a Ty masz dokładny plan tego, co i jak chcesz osiągnąć. Roadmapa pomoże Ci także w obserwowaniu kolejnych kamieni milowych, jakie osiągnie Twój zespół.

Infografiki biznesowe i marketingowe

Wykresy, roadmapy, analizy, lejki, plany marketingowe i sprzedażowe – to wszystko można przedstawić w prezentacji o strategii rozwoju firmy w formie infografik, które potem mogą być wykorzystane ponownie np. w komunikacji wewnętrznej.

 

Strategia rozwoju firmy, Strategia rozwoju firmy – prezentacja od A do Z

Branding (w) prezentacji o strategii rozwoju firmy

Warto w prezentacji zawrzeć slajdy, dotyczące brandingu całego projektu, przykładowych komunikatów w social mediach czy materiałów wsparcia sprzedaży. Idealnym rozwiązaniem byłoby, gdyby już sama prezentacja była przygotowana w zgodzie z ustalonym wcześniej brandingiem. Jeden konsekwentny i spójny styl = większe zaufanie do autorów strategii.

Gdzie szukać wzorów prezentacji o rozwoju firmy?

Szablony i wzory prezentacji biznesowych mogą nie spełnić Twoich oczekiwań. Trudno będzie je dopasować do specyfiki Twojej strategii i całej firmy. Chcesz zaoszczędzić mnóstwo czasu, a przy okazji zaprezentować światu biznesowe plany na kolejne lata w profesjonalny, ekskluzywny sposób? Zamów prezentację, stworzoną przez specjalistów z zespołu Re-Prezentacja. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoja prezentacja strategii rozwoju firmy wywoła efekt “wow” wśród pracowników, inwestorów lub członków zarządu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wpisać prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Menu
Call Now Button